معمار 98

وب سایت تخصصی معماری

معمار 98

وب سایت تخصصی معماری

یک وبلاگ کامل در مورد معماری و عمران

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سبک معماری سیال

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به معماری و عمران , در این بخش از مطالب مربوط به مقالاتاخبار معماری به بررسی موضوع معماری سیال در هزاره سوم می پردازیم . مسلما معماران مبتدی و معماران حرفه ای علاوه بر آشنایی با نرم افزار های معماری و تسلط داشتن بر آموزش نرم افزار های معماری باید از نوع سبک و سیاق های مختلف معماری نیز اطلاع داشته باشند تا بتوانند با داشتن بهترین ایده ها و ایده گیری با استفاده از فکر خود و یا وب سایت هایی که به معماران کمک میکنند و راه های دیگر به طراحی پلان ساختمان ها و سایر سازه های مورد نظر خود بپردازند و سازه های خارق العاده را خلق کنند از این رو در ادامه این مقاله به نوعی از معماری هزاره سوم با نام معماری سیال می پردازیم .

معماری سیال

معماری سیال چیست ؟ معماری سیال عبارت است از نوعی معماری که در آن نوع سازه به مخاطب و سازنده بستگی داشته باشد به نوعی که برای استقبال از مخاطب باز شود و برای دفاع بسته شود , در این نوع معماری میتوان شاهد خلق ایده ها و فضا های جدید و در عین حال خارق العاده بود که فاکتور اصلی این نوع معماری اصل سیالیت است که خود آن هم بر اساس اصل ارتباطات بنا شده و قرار دارد . سیالیت در مفهوم به معنای راهی برای برقرار کردن نزدیک ترین و کوتاه ترین ارتباط بین عوامل فضا و انسان است که این کوتاهی در جنبه های مکانی و زمانی خود اصلی است .

در این نوع معماری فاکتور هایی همچون پرسپکتیو و فضا های منطقی و قانون جاذبه جای خود را به فاکتور چهارم یعنی زمان و عناصر سازنده و مرتبط با آن داده اند و چرخش ها و پیچ و خم هایی که در این نوع معماری اعمال میشود در پاسخگویی به عکس العمل افرادی است که در این فضا ها قرار میگیرند و متناسب با نوع کاربری سازه انتخاب میشود . تصیف معماری و فضای سیال از جایی شروع میشود که نقطه ای نیاز به حرکت داشته باشد و انسان به عنوان این نقطه و برای درک فضا شروع به حرکت در بعد فضا می نماید که از ویژگی های فضای سیال در معماری میتوان به این اشاره کرد که این فضای مصنوع باید به گونه ای طبیعی به نظر برسد که بدون محدودیت محدوده های متفاوت با ویژگی های نرم و ارتباطی بوجود آورد .

مارکوس نواک که در زمینه طراحی محیط های هوشمند واقعی , مجازی و ترکیبی با استفاده از تکنیک های الگوریتمی کار می کند و میتوان گفت از پایه گذاران و موسسین این سبک است می گوید : ” معماری سیال در فضای سایبر یک معماری فاقد ماده است. نوعی از معماری است که با عناصر انتزاعی اش مدام در حال تغییر است و معماری است که به موسیقی گرایش دارد ” . در این نوع معماری مانا را میتوان در نامانا پدید آورد و شاید همین مورد نقطه عطفی برای این نوع از معماری و معماران آشنا با این سبک یعنی سبک معاری سیال باشد .

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات معماری و عمران

  • امید اژدری
  • ۰
  • ۰

موسسه حرف آخر یکی از موسسه های فعال و موفق در زمینه فعالیت ها و ارائه خدمات کنکوری – آموزشی می باشد که سالهاست با ارائه خدمات متنوع در خدمت دانش اموزان می باشد تا این عزیزان را در راه رسیدن به اهدافشان یاری نماید که در این راه این موسسه با ارائه خدامتی همچون مشاوره درسی و کنکوری و ارائه برنامه های هدفمند و تهیه پکیج های آموزشی دانش اموزان را برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان هدایت میکند تا بیشترین و بالاترین بازدهی ها را از میزان مطالعه و اختصاص وقت خود بگیرند .

موسسه حرف اخر برای تمامی رشته ها و دانش اموزان در مقاطع مختلف اقدام به تهیه پک های آموزشی کرده است تا تمامی دانش آموزان شانس رتبه برتر بودن و ادامه تحصیل در رشته های ایده آل خود را داشته باشند و بتوانند در شغل های مرود انتظار خود مشغول به کار شوند که در همین رابطه این موسسه برای افزایش سطح بازدهی موارد آموزشی و تدریسی خود برای هر مقطع زمانی پروژه ها و طرح های موفقی ارائه میدهد که از این موارد میتوان به پروژه جمع بندی حرف آخر و پروژه 6040 اشاره نمود که میتوانند نتایج فوق العاده ای برای دانش اموزان بوجود آورند و کسب درصد های بالا را برای این عزیزان میسر سازند .

موسسه حرف آخر متشکل از تیم مشاوره قوی شامل رتبه برتر های کنکور سال های اخیر و همچنین اساتید تراز اول کشوری همچنان در حال ارائه خدمات به دانش آموزان و داوطلبین کنکوری می باشد که میخواهند درصد های بالایی در دروس تخصصی و عمومی بدست آورند , کافیست یکبار با مشاورین حرف آخر در ارتباط باشید تا لذت درس خواندن و کسب موفقیت رد کنکور را تجربه کنید .

در سایت حرف اخر تمامی پکیج های ای موسسه بصورت مجزا و جامع وجود دارد و همچنین خدمات مختلفی همچون چت آنلاین با تیم دپارتمان رتبه برتر کنکور حرف آخر و فرم های تماس با مشاورین و شماره های تماس و ... وجود دارد همچنین متوانید از بروز ترین قیمت پکیج ها در بخش لیست قیمت محصولات حرف آخر  نیز مطلع شوید و از تخفیفات موسسه حرف آخر نیز با اطلاع شوید . 

 


  • امید اژدری