معمار 98

وب سایت تخصصی معماری

معمار 98

وب سایت تخصصی معماری

یک وبلاگ کامل در مورد معماری و عمران

  • ۰
  • ۰

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ و طراحان پلان های معماری , در این مقاله برای کاربران عزیز به ارائه اطلاعاتی راجع به یکی از پر کاربرد ترین پلان های ترسیمی در اجرایی ساختن یک سازه می پردازیم تا اطلاعات کافی در رابطه با طراحی نقشه فاز ۲ خدمت شما بزرگواران ارائه داده باشیم پس برای اینکه با مراحل ترسیم نقشه فاز ۲ آشنا شوید تا انتهای این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ با ما همراه باشید .

نقشه کشی فاز ۲ معماری چیست ؟

همانطور که مطلع هستید و یا شنیده اید نقشه ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند برای مثال یکی از پرکاربرد ترین اصطلاحات در میان نقشه ها نقشه های فاز دو و نقشه های فاز یک هستند که در مقالات قبلی راجع بع این موضوع به ارائه مقاله مفهوم نقشه فاز یک و نقشه فاز دو پرداختیم و تفاوت این دو مورد را برای عزیزان مورد تحلیل قرار دادیم اما آنچه مورد توجه است این می باشد که نقشه های فاز یک اطلاعات محدودی راجع به سازه را دارا هستند و این نقشه های فاز ۲ هستند که تمامی اطلاعات و جزئیات اجرایی را دارا هستند و برای اجرای پروژه ها بکار گرفته میشوند و از همین رو نیز دارای اهمیت بیشتری هستند که با توجه به این اهمیت در ادامه به بررسی آموزش رسم نقشه فاز ۲ می پردازیم .

نقشه کشی فاز 2 معماری

نقشه کشی فاز ۲ معماری چیست ؟

آموزش نقشه کشی فاز ۲ معماری

قبل از اینکه بخواهیم نقشه کشی فاز ۲ را آغاز کنیم و یک نقشه فاز ۲ پدید آوریم باید پیش زمینه و طرحی اولیه در اختیار داشته باشیم بدین منظور باید پلان موقعیت و سایت پلان نقشه مورد نظر را در اختیار داشته باشیم تا بتوانم با داشتن اطلاعات در رابطه با موقعیت و فرم و طرح کلی دست به طراحی های بعدی بزنیم , در مرحله بعدی باید اطلاعات کافی در رابطه با اقلیم و استاندارد ها و ضوابط طراحی طرح در اختیار داشته باشیم .

اولین مرحله : 

در ادامه با توجه به اطلاعاتی که در طی دو مرحله قبلی بدست آورده ایم دست به طراحی اولیه میزنیم یعنی نقشه فاز یک طرح را طراحی میکنیم و در این مرحله پلان ها و نما ها و برش ها و لند اسکیپ و … را طراحی می نماییم . بعد از اینکه موارد مورد نظر را انجام دادیم و پلان های ترسیمی و طرح مورد نظر مورد تایید بود نوبت به طراحی موارد لازم در اجرا همچون پلان بام و پلان کف سازی و پلان تیپ بندی پنجره و … میرسد که باید در دستور کار قرار گیرند .

دومین مرحله : 

در این مرحله باید نقشه فز یک را به نقشه فاز دو تبدیل کرد , بدین منطور باید تمام آکس های معماری و سازه را مطابقت دهیم و ستون های سازه را روی نقشه های معماری انتقال دهیم و بعد دیوارهایی که با ستون گذاری ها تناقض دارند را جا به جا کنیم که عد از این کار در مرحله بعد نازک کاری پلان با توجه به جدول نازک کاری انجام میشود که باید با دقت لازم انجام گیرد . در ادامه درب ها و پنجره ها را با دیتیل هایشان در همان مکان هایی که برایشان در نظر گرفتیم جاگذاری می کنیم و در ادامه کد ارتفاعی ها و OKB پنجره ها و … که در نقشه وجودشان الزامی است را تکمیل می کنیم .

سومین مرحله : 

در ادامه اندازه گذاری مورد توجه قرار میگیرد که در برش ها و دیتل ها لازم و ضروری می باشد , در ادامه به جدول نازک کاری که به تعداد فضاهای موجود بستگی دارد توجه میشود که دقت در این مرحله از بروز اشتباه و خطا در انجام عملیات متره و برآورد جلوگیری می نماید . این جدول دارای بخش هایی مثل مشخصه است که دارای شماره می باشد و برای معرفی فضاها در پلان کاربرد دارد .

چهارمین مرحله :

در این مرحله نوبت به پله ها میرسد که یکی از مراحلی می باشد که باید در طراحی آن دقت نمود که برای طراحی این مورد یعنی دستگاه پله باید خط برش که از پله میگذرد را روی پلان سازه انتقال دهیم سپس در ادامه به کف سازی و زیر سازی بپردازیم و در ادامه به بکاربردن مصالح دیوار ها می پردازیم . در ادامه به طراحی نرده برای پله و مواردی همچون اندازه گذاری می پردازیم و کار به پایان میرسد و ما با داشتن مجموعه ای از شیت ها یک نقشه فاز ۲ در اختیار داریم .

منبع : وب سایت تخصصی معماری ۹۸ مرجع ارائه مقالات آموزش معماری

  • ۹۶/۱۰/۱۶
  • امید اژدری

نقشه فاز 2

نقشه کشی فاز 2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی